Ministerstvo financií schvaľuje ďalšiu novelu zákona, ktorá by mala nastať už od januára 2018. bude to znamenať vyššiu daň za motorový benzín a naftu. Palivá, ktoré obsahujú minimálne podiely biozložky bude daň naopak zvýhodnená.
Daň za benzín z obsahom biogénnej látky sa z pôvodných 550,52 eur na tisíc litrov zvýši na 554 eur na tisíc litrov. Ak toto palivo bude obsahovať bioetnolovú zložku minimálne 5,9 % tak bude daň zvíhodnená od roku 2018 na 514 eur na tisíc litrov paliva. Od roku 2019 sa minimálna zložka biopaliva zvýši na 6,2 % a od roku 2020 stúpne až na 7,4 % podielu biopaliva.
Základná daň za palivovú naftu bez biopaliva by mala vystúpiť z pôvodných 386,40 eur na tisíc litrov na 394 eur na tisíc litrov. Biodiesel by mal obsahovat 6,4 % biopaliva a zároveň má obsahovať 0,5 % pokročilého paliva.
Novela zákona bude platiť od 1. januára roku 2018 a ďalšie ustanovenia od apríla 2018.
Od roku 2019 bude na pumpách dostupný už iba beznín E10 čo pre väčšinu starších motorov nie je dobré. Môže dochádzať k ich poškodzovaniu. Palivo z označením E10 má dvojnásobne vyšší podiel biozložky. Má priaznivo pôsobiť na čistotu spalovania ale neprospieva starším ročníkom áut. Toto palivo by malo byť nahradené po väčšine krajinách Európskej únie.
Táto novinka by mala prinútiť voďičov starších motorových áut o kúpu novšieho. Motorovým vozidlám z rokom výroby nižším ako 2005 môže robiť problémy. Za to majitelia áut, ktoré spĺňajú ekonormu môžu byť úplne bez obáv. Taktiež aj majitelia vozidiel s naftovým palivom.
Toto nadriadenie bude na Slovensku a v susednom Česku platné od januára 2019. Taktiež v Prahe sa plánuje od roku 2018 zaviezt zákaz vjazdu do mesta autám s naftovým palivom starším ako rok 2000, na Slovensku sa zatiaľ tieto zmeny neplánujú. Dôvodom je, že tieto autá vypúšťajú do ovzdušia nebezpečné častice.