Tí, ktorí to nebudú môcť vziať na jednu tašku, ktorá sedí pod sedadlom v prednej časti, s druhým vrecom prihláseným za cenu 8 €.
Podľa antitrustovej príručky bola príručná batožina „podstatným prvkom dopravy“ a mala by byť zahrnutá do ceny letenky.
Niektorí cestovatelia nosia len 10kg (22lb) štandardnú „wheely“ tašku.
Hovorca spoločnosti Ryanair Kenny Jacobs povedal: „Tešíme sa na spoluprácu s týmto talianskym prieskumom.“ Všetci zákazníci spoločnosti Ryanair môžu na palube priniesť jednu kus carry-on bagu, ale žiadny zákazník leteckej spoločnosti nemá právo na neobmedzené vrecká na cestovanie.
Pravidlá Spojeného kráľovstva uplatňované spoločnosťou Ryanair umožňujú cestujúcim prevziať do lietadla dva kusy príručnej batožiny, ak zaplatili 5 libier za prioritné nalodenie.
Ak tento poplatok nezaplatil, druhá taška je vložená do držiaka – aj keď bez toho, aby bola účtovaná ako zaistená batožina.
Antitrustové tvrdia, že nová talianska politika spoločnosti Ryanair by mohla predstavovať nekalú obchodnú praktiku v tom zmysle, že deformuje konečnú cenu letenky a neumožňuje skutočné porovnanie s cenami iných leteckých spoločností.
„Ak sa potvrdí jej nekalá obchodná prax v príručnej batožine, spoločnosť Ryanair … by mala uhradiť všetkým svojim zákazníkom, ktorí znášajú nespravodlivé dodatočné náklady,“ uviedla združenie Codacons s nádejou, že v prípade potreby vec predloží súdu.
V auguste spoločnosť Ryanair uviedla, že politika nie je zameraná na zarábanie peňazí, ale má za cieľ „zlepšiť presnosť a znížiť oneskorenie palubnej brány“.
Výskum amerického cestovného poradenstva IdeaWorks však naznačuje, že letecká spoločnosť dosiahla za posledných 12 mesiacov 1,7 mld. GBP z poplatkov za príplatky, napríklad za zapísanú batožinu a vybrané sedadlá.
To znamená, že takmer tretina ziskov spoločnosti pochádza z takzvaných „vedľajších príjmov“.
Nespokojnosť s akcionármi
Talianske vyšetrovanie spôsobuje leteckej spoločnosti väčšiu publicitu, pretože čelí rozsiahlym štrajkom zamestnancov v celej Európe.
Akcionári tiež vo štvrtok dodali leteckej spoločnosti úder, pretože mnohí odmietli hlasovať na opätovné zvolenie predsedu spoločnosti na jej valnom zhromaždení.
David Bonderman bol opätovne zvolený, ale iba 70,5% akcionárskej podpory – pokles z minuloročného stretnutia, kde získal 89,1%.