Moderný automobil je dnes viac o inteligentných počítačových jednotkách ako o mechanike samotnej. Predsa len už ani výmena auto-batérie nie je možná bez zakódovania do palubnej jednotky, ak má všetko bežať tak ako má. Práve z tohto dôvodu sa nechalo počuť niekoľko popredných výrobcov áut že je načase riešiť problém s možným výpadkom príjmov v čase nástupu elektromobilov. Celé to smeruje iba jednému a množstvo ľudí bude určité sklamaných. Pretože návšteva oficiálneho autoservisu znamená iba jediné. A po preplatenie nech sa jedná o čokoľvek. Je to najme z dôvodu toho že kým takzvané nezávislé auto-opravovne ešte stále opravujú iba konkrétny diel a dá sa dohodnúť na cene. Vo väčšine oficiálnych servisov to možné nieje. Skôr sa tu bavíme o oprave typu pokus omyl. A tak aj vyzerá konečná cena.
No vzhľadom k cenám potrebného vybavenia je už teraz každému jasné že len počiatočné náklady na zakúpenie všetkého potrebného len pre jedinú značku sú pre bežný autoservis v podstate likvidačné. Už len to že v moderných autách začína prevládať elektronika a v niektorých prípadoch je potrebný školený elektronik-špecialista svedčí o tom že aj samotné finančné nároky na vyplácanú mzdu sú úplne inde. A to nehovoríme o najmodernejších verziách vozidiel kde je potrebný doslova IT špecialista aby bolo možné detektovať kde je chyba. Možno to znie na prvé počutie ako vzdialená budúcnosť, no nie je. Len sa zamyslite koľko má vaše auto rôznych snímačov tlaku, ABS, otvárania a zatvárania dverí a podobne.
Spočítané a zrátané smeruje to iba k jednému. A to je v súčasnej dobe postupný zánik malých auto opravovní tak ako ich poznáme dnes. Pretože nie každý bude schopný zvládnuť enormnú finančnú zátaž ktorá zo sebou prinesie investícia najme do technológie potrebnej na opravu prinesie. Tak ako sme spomínali. Preto bude zaujímavé sledovať čo bude nasledovať ďalej a ako sa k celej veci postavia najme výrobcovia áut. Pretože je jasné že iba podporov oficiálnych servisov cesta nevedie.