Mnohí ľudia chcú vedieť, aká je cena SEO optimalizácie. Ďalších zaujíma to, či cena ovplyvňuje aj konečný výsledok. Aby ste zistili odpovede na tieto otázky, musíte vedieť, čo presne od SEO očakávate.
Nie je SEO ako SEO
Optimalizácia v sebe zahŕňa mnohé rôzne vec. Ide o analýzu webu, návrh správnych kľúčových slov a následne aj ich správne používanie, linkbuilding, optimalizácia má aj svoju technickú časť a mnoho ďalších drobností. Aj keď to niektorí nechcú brať ako fakt, ale i sledovanie spätných odkazov je súčasťou SEO. Prieskum trhu a konkurencie, by sme taktiež mohli zahrnúť medzi tieto služby.
Ak sa rozhodnete pre optimalizovanie vašich stránok, musíte vedieť, na ktorej z týchto oblastí chcete zapracovať. Niekto potrebuje len navrhnúť kľúčové slová. Niekto zas potrebuje skontrolovať prácu agentúry, prostredníctvom inej firmy – SEO analýza. Iný bude chcieť pracovať na spätných odkazoch a ďalší chce zistiť, ako sa odlíšiť od konkurencie. Presne od týchto vecí, závisí aj konečná cena a taktiež konečný výsledok týchto služieb.
Ako zistiť, čo potrebujete?
No tak toto je už trošku ťažšia otázka. Ak by sme vedeli čo potrebujeme, bolo by všetko ľahšie, že? Asi najlepším riešením je to, aby ste sa poradili priamo v agentúre alebo s niekým iným, kto sa tejto oblasti rozumie. Aj za tieto služby budete musieť zaplatiť. Je to však veľmi podobné, ako napríklad vtedy, keď chcete stavať dom. Ak sa nerozumiete stavebníctvu, tak si pravdepodobne najprv zaplatíte za služby architekta, poprípade statika a až potom budete stavať dom.
Je tu samozrejme ešte jedna možnosť, a to, že sa všetko naučíte. Pre samouka je však veľmi ťažké zhodnotiť, čo a ako funguje v praxi. Pokiaľ ste však zmierení s tým, že zažijete niekoľko neúspechov a možno i zaplatíte za niečo, čo nezaberie, tak choďte do toho.