Veľa ľudí sa dnes riadi pravidlom čo nieje na papieri to neplatí. Lepšie povedané, ak o tom nieje článok n internete tak je to výmysel. Toto zmýšľanie má ale jednu veľkú nevýhodu. A to že už nie je problém vytvoriť dôveryhodne vyzerajúcu stránku a presvedčiť tak aj najväčšieho pesimistu že sa mýli. Žijeme v dobe kedy väčšina ľudí zabúda na slovo. A že slovo platí sa dozvedajú až keď je neskoro, keď už je to na ich milovanom papieri. Každý kto kedy uzatváral nejaký obchod vám potvrdí že papier len formalita. No doba pokročila a papierové noviny už niesu jediný zdroj informácií. Preto by ste pri získavaní informácií z internetu mali byť obozretný.
Dôveruje ale preveruj
Dôveruj ale preveruj platí na internete a celkovo pre verejne dostupné informácie sto krát viac. Najme ak neviete kto sa za ich obsahom skrýva. No ani v prípade že sa autor článku pod neho podpíše neznamená to že je článok pravdivý. Stalo sa už samozrejmosťou prezentovať svoj názor ako fakty.
Je reakcia potrebná?
Táto otázka je veľmi dôležitá, najme pri obsahu ktorého jediným cieľom je získanie návštevnosti a určitého počtu komentárov či zdieľaní. Jediný cieľ je byť videný, nech to stojí čo to stojí. Preto je najlepší spôsob ako reagovať, nereagovať. Rôzne nenávistné prejavy a podobne skôr definujú jedinca čo ich napísal a pokiaľ sa niekto chce na sociálnej sieti prezentovať ako debil nech sa páči. Ale za následky si potom môže sám.
Zázraky na internete
Tomu snáď môže uveriť iba ten čo nepozerá sci-fi. Ináč sa to ani vysvetliť nedá. Kúpiť si zázračnú pilulku na potenciu na internete bez lekárskeho predpisu, alebo sa naučiť cudzí jazyk za dva týždne. Tomu snáď nikto neuverí. Akokoľvek to ale znie že nie, pravdou je opak. Pretože dnes už nieje problém pripraviť niekoľko stranovú web-stránku kde vás bude kopa falošných profilov presviedčať že to funguje.
Nahlasujte
Jedine ak nahlásite stránku, alebo zverejníte že sa jedná o nekalú činnosť aj ostatný uvidia že niečo nieje v poriadku. A pridajú sa ak je to čo tvrdíte pravda. Veď kedy ste naposledy kúpili nejaký produkt ak všetky recenzie boli typu je to podvod, okradli ma a podobne. Sila médií je v tomto prípade silnejšia ako sila marketingu a pekných obrázkov s príbehmi ako im práve tento produkt pomohol.